keskiviikko 22. kesäkuuta 2011

Lisää mökkielämää

Hei ja hevosentuoksuiset terveiset tallilta!

Tulin just puolisen tuntia sitten tallilta. Eilen kävin ekaa kertaa vapun jälkeen Heidin tallilla, ja oli kiva nähä tuttuja. Eppu meni ihan kivasti, vähän laiskamatohan se on. Tänään menin Candella, ja se meni ku unelma. Ihuna hepo! <3 Eilen kävin myös uimassa järvessä, kaksikin kertaa. Vesi oli ihanan lämmintä, vaikka ei näitä hellepäiviä montaa ole vielä ollutkaan. Tänäänki ois suunnitelmissa käydä uimassa.

Ellulla on keppihevostalli pihan reunamilla, siellä asustelee neljä söpöä keppihevosta. Mun lemppari on sen uusin keppari, Golden Sunshine, "Pete". Mä nimesin ton mun yhen kaverin Nintendogs -koiran mukaan. Pete on oikein kiva kaveri, aika kove menijä kylläkin, hyvä estehevonen. Ellu sai Peten eilen iskältä "kesänalotus-lahjaks". Mä sain sen Katy Perryn levyn, mistä jo kerroinkin. Ja tänään sain vielä sen Britneyn levyn sekä sen pikku Barbapapan, tänäänhän on mun nimpparit. Oikein hyvää ja aurinkoista nimipäivää kaikille, joilla on tänään nimpparit! :)

Niin äsken olin Ellun tallilla ratsastamassa, ja se on rankkaa, uskokaa huviksenne! Ja Ellu pitää niin kovaa kuria että huhhuh! Nyt on kyllä jalat aika väsyneet... Pitäis tässä joku päivä varmaan ostaa mulle oma kypäräkin, kun mulla on nyt jo ratsastussaappaat, -housut, jotka on ruskeet liiloilla ja pinkeillä raidoilla, hanskat ja turvaliivin. Haluisin kokopinkit ratsastushousut, ja Ellu näki Idän ratsussa kokopinkkejä ratsastussaappaitakin! Voitteko uskoa? Ois ihanaa saada sellaset.

Tähän päivään mahtui toki muutakin kuin ratsastusta. Iskä vei meidät nimittäin taidemuseoon! Luulin että tästä tulee painajaismainen nimipäivä, mutta toisin kävi. Ensin me kierrettiin se varsinainen taidenäyttely, joka oli ihan kiva, muutamia sydäntä sykähdyttäviä teoksiakin mahtui mukaan. Sitte mentiin sellaseen kotimuseoon, se oli aika ällöttävää. Tuli yököttävä olo, kun käyskenteli jonkun vanhassa kodissa. Sitten me mentiin sellaseen Afrikkalais-taidenäyttelyyn, mikä näytti kans aluks aika tylsältä. Mutta sitten me kavuttiin vielä portaat yläkertaan, ja siellä mua odottikin taivas! Siellä oli Paul Amarin taideteoksia, joihin rakastuin silmänräpäyksessä. Ne oli eräänlaisia veistoksia, mutta nukkekotimaisia. Ja koko homma oli tehty simpukoista! Simpukoista ja koralleista, jotka oli maalattu ja glitteroitu. Ja vielä valotehosteet, jotka kruunasivat kokonaisuuden. Rakastan kaikkea pientä ja yksityiskohtaista, pinkkiä ja kimaltavaa, ja kaikkea sitä nämä taideteokset olivat. Se, se oli sanoinkuvaamatonta. Tuojotin näitä veistoksia varmaan tunnin. Ja iskä kertoi (pahaksi onnekseen), että näitä teoksia löytyisi luultavasti lisää Pariisista. Niinpä meille on tiedossa Pariisinmatka!
Okei, tää Blogger nyt sekoilee, eikä anna lisätä kuvaa.

♥:lla, Pauliina

2 kommenttia:

  1. Mäkin oon nyt sun lukija :) <3
    Mä lähen mökille...joskus heinäkuussa kait :D

    Muuten miks et oo enää mun goSubesu?:'(

    -Baletti

    VastaaPoista
  2. Millaiset ratsastussaappaat sulla nyt on, jos pinkit pitäis saada? :-)

    VastaaPoista

Kiva jos kommentoit! ♥