lauantai 2. heinäkuuta 2011

Haluan ryhtyä vegaaniksi!

Heipsan!

Kuten otsikosta näkyykin, haluan ryhtyä vegaaniksi. Järkytyin siitä, millaisissa oloissa lehmät, siat ja broilerit oikeasti elävätkään. Ja kaikki tapahtui näin...

Olin siis äsken Ämyrockissa. Siellä oli aika kivaa, mutta meidän porukka oli kuin "Mikä ei kuulu joukkoon" -jutun se joka ei kuulu joukkoon. Koko paikka kuhisi ihastuttavia hippejä ihastuttavissa hippivaatteissaan. Ja sitten me. Hih, se oli varmasti huvittavan näköistä. Elina balleriinoissaan ja pikkusievässä kukkahameessaan, iskä polvihousuissaan ja vihreässä t-paidassaan ja minä kukkamekossani jättisuuret aurinkolasit silmilläni kaikkien hippien joukossa. Minun mekkoni muistutti ehkä eniten hippivaatteita, en tiedä...

Siellä soitti muutama bändi, itse en oikein tykännyt, liian raskasta rokkia. Siellä oli myös kiva askartelupaja ja muutamia kojuja. Minä ostin kaksi huovutettua kännykkäkoruoliota ja Ellu pari amigurumia. Kuvat laitan myöhemmin, kunhan se kameran liitinjohto löytyy. Yksi koju oli jonkun vegaaniliiton tms. Niiden pöytä oli täynnä kaikkia esitteitä ja minä sitten nappasin siitä muutaman (7 kpl) mukaani. Lueskelin niitä sitten autossa ja siitä se sitten lähti.

Olinhan mä jo jonkin aikaa miettinyt näitä eläinten oloja yms. Enemmän olin kuitenkin keskittynyt ilmastonmuutokseen ja yrittänyt elää ekologisemmin. No, nyt se sitten on päätetty, musta tulee vegaani. Iskä on kyllä ajatusta vastaan. "Sitte ku oot 14 ja käyny rippikoulun, sit saat." Tosi ärsyttävää! Eikö täällä saa ite päättää omista asioistaan?! Ja rippikoulu käydään 15 vuotiaana...

♥:lla, Pauliinanne

5 kommenttia:

  1. Oon samoilla linjoilla sun kanssa... Mäkin nimittäin aion veguksi.

    VastaaPoista
  2. Mä luulin että tykkäät lihasta ja Oivariinista... Mitä jos alkaisit syömään pelkästään luomua aluksi, ja sitten ryhtyisit kasvissyöjäksi ja sitten vegaaniksi? Mun isä ei ainakaan anna, se rakastaa pihviä liikaa (joo, olen kysynyt).

    VastaaPoista
  3. Meda, hyvä!!
    Neg, ei onnistu. Liha, kala ja kana +maitotuotteet pois. Mut pakko nyt vielä, ku kasvan ja tarviin kalsiumii, proteiinii yms.

    VastaaPoista
  4. Ok. Mä tajuun, miksei onnistu, yritin vaan ehdotella tollasia kiertolinjoja siksi aikaa että olet "neljätoista ja käynyt rippikoulun". Niin että siksi aikaa voisi syödä luomua, jos sä kerran olet huolissaan niitten eläinten oloista niin luomuruoissahan ne on kasvatettu LUONNONMUKAISESTI. Mä haluaisin kanssa ryhtyä ainakin kasvissyöjäksi, jossen jopa vegaaniksi. Ajattelin vähän sellaista, että mä en muutenkaan syö paljoa maitotuotteita, niin kaikki liha pois ja pelkkää luomua maitotuotteissa ;) Siten varmistan että kaikella mitä syön on ollut hyvä elämä, tai sillä mistä se on tullut.

    VastaaPoista
  5. ps. On hyvä myös sun pitää mielessä, että vegaaneilla on vielä lisääkin rajoitteita, sä et voi syödä esim. hunajaa etkä käyttää silkkisiä tai villaisia vaatteita ;)

    VastaaPoista

Kiva jos kommentoit! ♥